Hírek
2013. Január 24. 13:20, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu
Megérkezett hazánkba az új Range Rover
Bár szeptember végén már a Párizsi Autószalonon volt alkalmunk testközelből megismerkedni a vadonatúj Range Roverrel, el kellett telnie néhány hónapnak, hogy hazai pályán is találkozhassunk az autóval. Ám nemrégiben Magyarországra is megérkezett a britek büszkesége, az új importőr bemutatóján pedig minden részletre fény derült vele kapcsolatban.
Bár a Range méregdrága, a világ egyik legjobb autóját tisztelhetjük személyében – ezt tükrözi két kitüntetésünk is az Autó Pult Év Autói 2012 választáson. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepjáró legnagyobb újdonsága egyértelműen a teljesen alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról. Egyelőre nem volt lehetőségünk kipróbálni a típust, de ami késik, nem múlik: 1-2 hónapon belül máris csatasorba áll a tesztautó, a beszámoló pedig rögtön utána érkezni fog. A beszállót az általunk nemrégiben a Range Rover Sport modellben mustrált háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as motorokkal felruházott modellnél (korábban voltak hathengeres BMW-dízelek is). A 258 lóerős, két turbófeltöltő által lélegeztetett V6-os kivitel hazai indulóára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kapunk kevesebbet a tekintélyes summa ellenértékeként, a mínusz 420 kiló pedig a menetdinamikára garantáltan kitűnő hatással van.
Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragniuk az óriásmodell étvágyát, miközben a menetteljesítmények terén lényegében nem csorbultak az ötméteres modell képességei. A 600 Nm-es csúcsnyomatékkal felvértezett motorral ugyanis mindössze 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.
Lehullt a lepel – 30 millió alatti a beszálló. Fotó: Autó Pult
A belépő szintnél körülbelül 3,15 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Utóbbihoz viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogrammal több anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.
Tejben-vajban, ahogy az elvárható |
A háromliteres V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.
Vogue szinten a belépő a sportos menetteljesítményekre képes510 lóerős Range Rover világába 36,7 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus. Ezen a szinten a korábban is említett13,8 literes gyári átlagfogyasztás (ami a valóságban egészen biztosan 15-20 liter között fog mozogni) már bizonyára nem oszt, nem szoroz. Akinek esetleg mégisfontos a fogyasztás, a belépő gázolajos mellett arövidesen érkező hibrid változatra voksolhat, melynek lemezei alatt a Jaguar XJ 334 lóerős hibrid rendszere dolgozik majd.
A nagy Range-re éppúgy, mint a márka többi modelljére 4 év vagy 150 ezer kilométer garancia érvényes, amely 4 év vagy 104 ezer kilométerig a szervizköltségeket szintúgytartalmazza, a folyadékokat és szűrőket is beleértve. Az új importőr egyetlen hazai márkakereskedésében már az összes újdonság megtekinthető, illetve rendelhető.
Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek) | ||
---|---|---|
Modell és felszereltség | Motor | ezer Ft |
Range Rover 3.0L TDV6 HSE | Turbódízel, 258 LE | 28775 |
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue | 31925 | |
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography | 36192 | |
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue | Turbódízel, 339 LE | 34638 |
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography | 38918 | |
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue |
Benzines, kompresszoros, 510 LE |
36708 |
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography | 40975 |
Range Rover (2013): műszaki adatok | |||
---|---|---|---|
Motor | 3,0 l V6 Diesel | 4,4 l V8 Diesel | 5,0 l kompresszoros V8-as benzines |
Hosszúság (mm) | 4999 | ||
Szélesség külső tükrök nélkül | 1983 | ||
Magasság (mm) | 1835 | ||
Tengelytáv (mm) | 2922 | ||
Első terepszög | 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság) | ||
Hátsó terepszög | 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság) | ||
Rámpaszög | 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság) | ||
Gázlómélység (mm) | 900 | ||
Fordulókör (m) | 12,3 | ||
cw érték | 0,34 | 0,35 | 0,36 |
Üres tömeg (kg) | 2160 | 2360 | 2330 |
Első felfüggesztés | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor | Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor | Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“ | |
Fékek | Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa | ||
Kormányzás | Fogasléces kormánymű elektromos szervóval | ||
Motor, építési mód | V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel | V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel |
Összkerékhajtás | Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel | ||
Hengerűrtartalom (cm³) | 2993 | 4367 | 4999,7 |
Furat x Löket (mm) | 84,0 x 90,0 | 84,0 x 98,5 | 92,5 x 93,0 |
Sűrítési arány | 16,1 | 16,1 +/-0,5 | 9,5 |
Teljesítmény LE | 258 | 339 | 510 |
fordulatnál | 4000 | 3500 | 6000-6500 |
Max. nyomaték (Nm) | 600 | 700 | 625 |
fordulatnál | 2000 | 1750-3000 | 2500-5500 |
Váltó | 8-fokozatú automata, ZF 8HP70 | ||
Emissziós osztály | Euro 5 | ||
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) | 196 | 229 | 322 |
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) | 8,5 / 7,0 / 7,5 | 11,5 / 7,6 / 8,7 | 20,6 / 9,9 / 13,8 |
Üzemanyagtank mérete (l) | 85 | 105 | 105 |
Vegyes hatótáv (km) | 1149 | 1215 | 776 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,9 | 6,9 | 5,4 |
Végsebesség (km/h) | 209 | 217 | 225 (opc. 250) |
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot